FAQs
Op deze pagina vindt u een aantal verdiepende vragen die aansluiten op de webworkshops en modules. Sommige vragen zijn in korte filmpjes door (ervarings)deskundigen beantwoord.
Algemeen
Leerdoelen
Kwaliteit van toetsing
- Welke cesuurmethoden worden er gebruikt en wat is het verschil tussen de absolute en de relatieve methode?
- Hoe werkt een absolute cesuurmethode?
- Hoe werkt een relatieve cesuurmethode?
- Hoe kun je de cesuur bepalen bij meerkeuzevragen?
- Hoe beoordeel je betrouwbaarheid en welke vormen van het meten van betrouwbaarheid zijn er?
- Hoe kun je de validiteit van een toets meten en waarborgen?
- Is er een werkbare formule voor het optimaliseren van de kwaliteit van een toets?
- Hoe optimaliseer je als docent een toets?
- Hoe kan het toetsprogramma van de opleiding worden geoptimaliseerd?
Digitaal toetsen
- Ervaring met Digitaal Toetsen: welk toetsprogramma en welke vraagtypen heb je gebruikt?
- Ervaring met zelfstudietoetsen: waarom is er gekozen voor digitaal toetsen?
- Ervaring met zelfstudietoeten: hoe is digitale toetsing ingebed in het onderwijs?
- Ervaring met zelfstudietoetsen: wat zijn de uitkomsten van het project ‘bevordering schrijfvaardigheid Frans’ en wat zijn de criteria om digitaal te toetsen?
- Waarom zou je toetsen in TestVision?
- Welke mogelijkheden biedt TestVision voor het waarborgen van validiteit en betrouwbaarheid?